fotky a paradoxy
- Poklidné sobotní poledne

Cestou do Prahy jsem u prodejního areálu Černý most periferně zaznamenala neobvyklý billboard. Zval na výstavu Olbrama Zoubka. Jen na mžik jsem zblikla oranžovočervenou hruď a bílou sádru plácnutou na obličej, zlaté vlasy. Strnula jsem nad tím poutačem a nechápala onen provokativní záměr. Palach jako marketingový nástroj? To snad ne.. Cestou domů jsem v rychlosti z auta zabrala část krajiny s billboardy. A doma se podívala na net. Napoprvé jsem objevila plakát Zoubkovy výstavy na Hradě na webu agentury CZECHPROMOTION, pod titulkem: A čím dalším se u nás ještě bavíme?
(a dále – Připravili jsme komunikační kampaň… ), a co jsem považovala za kresbu, se stalo sochou . Hledala jsem pro pořádek její název kde se dalo, ale nenašla. Podivná socha. Ano, je to Palach s posmrtným sádrovým odlitkem před odstraněním… ale použití výřezu sochy na komerční poutač u nákupního komplexu se mi zdá jednoznačně neetické a Olbrama Zoubka nedůstojné. Ale současně si přijdu jako zpátečník, co se do dnešní postmoderní doby moc nepasuje. Celý svět je dnes marketingový projekt! A my figurkami, kterými někdo šikovně manipuluje. Ostatně… ta manipulace nám není cizí ani z předešlého režimu.
Celý svět je marketingový projekt! V nákupním centru Letňany, kam jsme se stavili na něco dobrýho, jsme zažili příkladné psycho. My Nepražáci na tyhle promoakce s metrosexuálním moderátorem, všudypřítomnou pitomou hudbou a dětičkami na pódiu nejsme zvyklí, tak nás to při obědě stresuje. Pravděpodobně to propuklo zrovna když jsme se rozhodovali jakou kuchyni z pěti možností zvolíme. A skončiloto spolu s naším obědem. Dala jsem si jehněčí v kořeněné omáčce s bramborem a zelný salát. Miláček vegetariánské placky. Naše obavy, že nám z té orientální stravy bude blbě stejně jako před časem v Pardubicích, se naštěstí nepotvrdily.
PLB mám ze svého bydliště nadohled 🙂 Krásné procházky- aleje starých mohutných stromů… a 1x ročně festival Mezi ploty- to je bezva. některé pavilony marně volají po rekonstrukci už léta :-(, ale to opravené už je pěkné, moderní.
ad: zábava ve velkoměstě- i některé Pražáky stresuje zábava s vlezlou hudbou a dětičkami na jevišti, které zpravidla soutěží o nějaké reklamní produkty – patříme k nim a vůbec s e za to nestydíme. Některá OC už zavedla i pravidelná divadelní (!!) představení pro děti… jakýsi kulturní stánek se z nich stává… tak tohle bojkotuju!
Ano, je tam klid a moc příjemně, i teď v zimě.
Ano, asi se soutěžilo, bylo tam lego, oděvy pro děti a Musil. Netrvalo to dlouho, jen na jeden oběd, ale zrovna na ten náš. Neodsuzuji ty akce, jen jich nemusím být účastna. Oběd si v megasupermarketu dáváme tak jednou do roka, tak jsme si to chtěli vychutnat v prostředí, které je pro nás 🙂 spíše cizí a vzácné. Moc to nešlo, přestože to bylo chutné. A také se to podávalo v plastu.