proběhl …
21. ledna jsem večer sledovala koncert na podporu Haiti, zmítající se v chaosu po drtivém zemětřesení. Jsem zvědavá na dojmy fotografa Šibíka, který u takových katastrof nikdy nechybí se svým fotoaparátem…
Koncert byl prý – jak avizovaly průvodkyně večerem Eva Holubová a Marcela Augustová – tak trochu dobrodružnou improvizací, – byl to mimochodem živák, … po dlouhé řadě našich charitativních koncertů, které jsem kdy shlédla, mi tento sedl však parádně. Páteř tvořila skupina NightWork a divadelní komedianti spojení s prostorem objektu La Fabrika, kde se akce konala. NightWork jsou úžasní. Hraví a veselí, a jejich hudba je nápaditá a šlape. Vojtěch Dyk – hlavní šoumen, vždy decentní s nevinným úsměvem ve tváři, ozdobené mimořádně – zřejmě pro tuto příležitost – řídkým mužným porostem na bradě, spolu s Františkem Soukupem, dravým frajerem s rytmem v těle a zlatem v hrdle, to rozjeli hned zkraje se Včelkou Májou a ve stejném duchu pokračovali i celý večer. Jejich parafráze na známé motivy (Orchestrion!) byly fascinující a náladu v sále vyhrotily na samý okraj euforie! Ti hoši mne opravdu baví!
Co mne překvapilo … Aneta Langerová zpívala tentokrát beze svého guru Martina Ledviny a šišlala. Bylo to strašné, jakoby si zapomněla doma protézu. Její Š a T by potřebovalo co nejdříve odborně logopedicky vylepšit. Na rozdíl od Vojty Dyka, který ve slově přilétává" naopak písmeno EL tak krásně przní – viz klip – až na to slovo člověk čeká jak na … příchod spasitele … ehmm… ne tak docela, žáno …
No a co bylo dál??? Fascinující bylo vystoupení kytaristy Michala Pavlíčka s Monikou Načevo. Dlouho jsem Pavlíčka neviděla a prvních několik minut jsem váhala, zda je to vůbec on … tak zestárl a jeho tvář je jiná… hra však excelentní a ve spojení s citově neutrálním", ale výrazným projevem Moniky jejich vystoupení považuji za hudební vrchol večera. Zuzi ( musím říci, že jsem tím průběhem byla vyprovokována a dms odeslala též).
Tak já si dovolím poznamenat, že Aneta L. šišlá vždycky, resp. ne šišlá, ale seple, a už jsem si mockrát říkala, že by to chtělo odborníka. Pavlíček vypadá naprosto stejně posledních mnoho let, pravda, ne posledních 30:-). Excelentní byla Eva Pilarová a Matěj Rupert.
O Dykovi jsme si to už řekly:-), ovšem na tom porostu na bradě " by si měl při styku se skušnými lidmi držet kapesník":-)
Ano, omlouvám sem nešišlá, ale šlape si na jazyk jak se říká, je zajímavé, že já jsem si toho NIKDY nevšimla, snad to je na klipech a desce upraveno a naživo to zaniká v dvojhlasu?? Je mi to divné, protože ta vada je velmi rušivá a výrazná a já jsem na tyhle věci pes. Pilarka poslední roky na veřejnosti nic jiného než Montiho čardáš a semaforskou směs nezpívá, tak je mi to všední, Ruppert je dobrej, ale Pavlíček s Načeva stojí na pomyslném žebříčku výše, byla to nesmírně zajímavá kombinace hudby a zpěvu, jakoby v kontrastu… tvrdá výrazná exaltovaná latina a k tomu její drobet nevýrazný zpěv. Dlouho jsem ji neslyšela a tohle bylo šťastné spojení. Rupert na mě vejská z každýho rohu, mimochodem, viděla jsi tenhle klip? je dobrej:
http://www.youtube.com…_embedded#
Zapomněla jsem se podepsat a ve slově Ruppert napsat dvě t. 🙂
No, prostě seple:-),a le horší je, že jí to ujíždí, furt hce zpívat naživo, což je chvályhodné, ale měla by se to naučit.
Taks toho Ruperta měla napsat s dvěma T aspo%n napodruhé:-)).
Klip nevím, podívám.
Seple … to jsem fakt nikdy neslyšela, sopl jo :), je to ale něco jiného asi.
… Píše se Ruppert, tak.