nebo se pletu?
V sobotu bylo tak krásně, snad naposledy letos a byl to zázrak, že to tak dlouho vydrželo! Trochu nesouvislá věta, ale kdo žije tady a v sobotu neseděl doma ví o čem píšu. Neodolala jsem tomu slunci ani já a jak dopoledne tak i odpoledne nechala práci prací a vyrazila na výlet.
Včera pracovala jsem do 12 hodin a poté jsem se snažila udělat na zahradě co se dalo. Mrholení mi nevadilo a až do tmy jsem ořezávala, shrabávala, řezala a lámala a kdovíco ještě. V závěru jsem nastrouhala i kilo mrkve na mrkvovou polévku a umyla si zablácené boty ze soboty. Hle a dnes … tu máš čerte kropáč … mě nějak mrazí a současněto ve mně hřeje a občas potáhnu a kýchnu. No, nerada bych se složila, ale jestli se složím, nebude to virus, ale nachlazení, a z toho se lze vymanit poměrně rychle. Ráno se ukáže. Dám si teplý čaj a jdu si lehnout.
Ještě jsem se chtěla zmínit, že jsem v neděli shlédla poslední díl detektivního seriálu s Bohdalovou. Četla jsem tuhle, jak se to líbilo redaktorovi Štindlovi z Lidovekl, a že je to nějakej vejběra, bych řekla. To jsem si ale dala! Větší hrůzu jsem dlouho neviděla. Zlatej kapitán Zeman a jeho Studna nebo Hříšní lidě města pražského. Tohle byla amatérština nejhrubšího zrna a navíc si to hrálo na něco na co to ani zdaleka nedosáhlo! No běda! Ale herecké obsazení na úrovni. To byl paradox. Evidentně uspěchaný scénář, snažící se stavit na efektu a zbytečné postavy (myslím tu krásnou sousedku), směšné a nesamozřejmé momenty, předvídatelné momenty … a špatný scénář dotvořil režisér – holt so s tím … jen to hvězdné herecké obsazení a jejich vážná nepřirozenost. Ach jo, to zas byly špatně investované peníze …
studna je klasika. bolševik neměl vysvětlení pro roky kolem ’68 co v té době vlastně sám dělal, tak zkoušel vymyslet neutrální díl, kde by se nekompromitoval, aby přitom nepřipomněl nic kolem ’68.
zároveň mu nepasovalo jak do takového dílu vložit estébáčtinu (ale stejně ji tam narval).
na tom dílu je dobrá jedna věc – hudba. a vůbec to pozadí tam.
člověk ovšem musí překousnout usránkovský brabcův hlas, to je prasečí nevkus.
Studna je něco tak nadčasového se vším všudy, že si myslím tvůrci ani netušili co vlastně vyrobili! Všechno se vším, ti zemanovci se mi časem nějak vytěsnili a zůstaly jen ty obrazy tušené očekávané hrůzy. Hudba a to černobílé provedení, pořezané stromy atd… u dcery mi zeť pustil starý německý seriál "Komisař", dva díly. To bylo něco. Detektivní seriál jako by to točil Buňuel. Vlastně se to podobalo Studni v tom celkovém vyznění. Neobvyklé záběry, jejich opakování, černobílý film, tušený děs. Ale tohle náhoda nebyla. Oba díly byly stejně kvalitní, myslím kdomě obrázků i příběh, škoda, že toho neměli víc.
Der Kommissar, německy.
V Zemanovi je méně ideologie než v jiných seriálech té doby. V Zemanovi je ideologie v dílech týkajících se plus, minus let 68. ( Babice, Bič boží atd. ). Zřejmě píšete o něčem co jste nikdy neviděl. Co se týká Studny byla udělaná podle skutečné události. Akorát, že ve skutečnosti podle poznatků některých novinářů byl zřejmě pachatel syn,který si zvolil obhajobu, kterou se mu nesnažili vyvrátit. To, že Zeman dnes místy vypadá jako nic moc seriál je dáno také vývojem filmu. Řada klasických hororů dnes nikoho nenadchne,protože film jejiž dál. Já jsem rád, že v době kdy vzhledem k technickým možnostem nebyl velký výběr pořadů,byl aspoň Zeman. Být v té době v televizi dnešní skvosty,jako Ordinace, Ulice, atd. a nemožnost přepnout na něco jiného asi by se mnoho lidí z toho pomátlo. Stihl jste ve svém mládí Zemana,nebo sledujete Růžovou ordinaci v Růžové ulici? V dnešní multisexuální společnosti na tom není nic špatného.Ještě by mě zajímalo co říkáte výkonu Belmonda v Muži z Honkongu. Nadaboval Vladimír Brabec. Stejným hlasem jakým mluvil Zemana. Možná jste si všiml,že nadaboval spoustu dalších filmů.
Když nepomůže čaj,doporučuji Becherovku.Přece se říká : Kudy teče,tudy léčí…Ale nesmí se to přehánět 🙂
K dnešnímu tématu se nemohu vyjádřit,TV sleduji jen zcela vyjímečně.Jinak ale se pletu do všeho… 🙂
Tři izeriny bych si taky měla přečíst.díky za tip.Osada Jizerka asi učaruje každému,já jsem úplný fanatik.Pobývala jsem tam docela často i poměrně dlouho.Hned bych se tam zase vydala…
Zuzi, mám pro tebe "meducínu". Panák rumu a panák griotky do čaje. Když náhodou neuzdraví, alespoň rozveselí.
Program ČT1, to je kapitola sama pro sebe. Viděla jsem jeden díl toho díla s J. Bohdalovou, máš můj naprostý souhlas.
Brabec často dabuje mého oblíbence Seana Conneryho. Od chvíle, co jsem to zjistila, začal mi Connery připadat komický a chudák nemůže za to.
Majora Zemanajsem měla ráda a vzpomínám si, jak silně na mě zapůsobila první epizoda, konkrétně si to už přesně nepamatuji, ale některé obrazy vidím v duchu dodnes. Měla jsem ten seriál ráda a pokud mohu soudit (v postsametové době jsem reprízy nesledovala)bylo to docela kvalitně natočeno. Politika pro mě byla v té době španělskou vesnicí, zajímaly mě zcela jiné věci a oblasti života – trampování, umění, práce a seriál jsem brala a dychtivě sledovala jako dobrodužnou a kriminální podívanou. A přiznávám, že ani máničky mě neokouzlily tak, jako hrdinný kapitám Zeman. Proti jeho hlasu nic nemám, patří zkrátka k němu. Už nikdy jsem ten seriál později neviděla, myslím jen Studnu, ta mi stála zato. Je to srovnatelné pocitově s Hrušínským a jeho krematóriem. Alespoň pro mne. Dnešní seriály nesleduji, vůbec mě to nezajímá, mám k téhle produkci nějaký odpor. Možná pseudointelektuální :). Vůbec nevím kde jsem k tomu přišla. Nedělní detektivka-propadák s Bohdalovou mi dává za pravdu. Chybí tomu nějaký to svatý nadšení a řemeslo. A dobrý scénář. Mám ráda Vraždy v zahradách a také v Midsomeru. Milovala jsem první dvě série Bigbena.
Podobné to mám s českými muzikály. K životu je nepotřebuji ani nechci. Je to pro mě chucpe.
Mám ráda jiné věci. Nyní fiktivní kardinálův twitter, M.T.O. Universal Praha a mohu-li nějaký český seriálek, tak na streamu Gynekologie. Třeba část Kožní klinika.
Ivy a Evi, a všichni ostatní, kterým leží na srdci starost o moje zdraví. Tentokrát jsem z toho venku, vrátilo se to z bodu zlomu do normálu. Naštěstí! Ale držím se od té doby v teple a neriskuji. Ještě není zcela vyhráno.
Alkohol mi nikdy v tomhle nepomáhá, mám to vyzkoušené, že je to pro mě naprosto neutrální lék. nezlepší, nezhorší, pouze rozpumpuje na chvíli různé běhové funkce.
Těší mne, že je ti lépe. Jó, české muzikály, to je kapitola sama pro sebe. :-))
Vladimír Brabec patří dle mého názoru mezi deset nejlepších českých dabingových herců a jeho hlas má rozhodně daleko k usránkovství. Nebo čeští režiséři trpí usránkovsko – prasečím nevkusem a proto jej obsazují.
Léčit nachlazení televizí? To už je fakt lepší ten alkohol.
P.S.: 1) Mám dojem, že Belmonda nikdy nedaboval Vladimír Brabec. 2) Tehdy se jeden díl točil měsíce, dnes se to spíchává za den, za týden, možná proto ty výsledky. Ale to není výtka, to je konstatování.
Muže z Honkongu s Belmondem nadaboval Vladimír Brabec. Lze co celkem snadno najít i ve filmové databázi na internetu.
Díky všem za komentáře, nemoc mezitím stáhla ocas mezi nohy a odtáhla.
K dabovaným filmům. Myslím, že to se mnou je asi jako s každým. Když je film nadabovaný dobře, člověk ani nevnímá kdo herce přemluvil, tak je s jeho hlasem srostlý. I já bych tyhle údaje musela hledat, obvykle se ale tyhle věci dozvím, když je vyhlašování cen za dabing, pak se jen pousměju a říkám si jak se zrovna tady projevuje, že člověk se snadno stane obětí šalby a jak se smysly nechají snadno oklamat. Tedy ty moje – smysly diváka ne tvůrce. Vy asi pane Jadomku tyhle věci registrujete.
U muže z Hongkongu existují dva dabingy.První z roku 1967 namluvil Brabec Belmonda a Kopecký jeho sluhu.Poté se dabingoví herci střídali,něco namluvil Jan Tříska,po jeho emigraci většinu filmů namluvil Krampol,zpočátku se snažil napodobovat Třísku,později přešel k vlastnímu stylu ve kterém je možno inspiraci Třískou poznat,je třeba si prolédnout Třískovy filmy a inscenace z doby před emigrací),v roce 1999 namluvil Krampol pro televizi Nova Muže z Hongkongu.Znovu tak namluvil z licenčních důvodů i další filmy s Belmondem,dokonce o tom mluvil v pořadu Nikdo není dokonalý. Nechci zde psát o filmech ale všiml jsem si, že z údajně licenčních důvodů se v posledních letech přemlouvá spousta starých dobrých filmů s vynikajícím dabingem a i když ten nový dělají vynikající dabingoví herci,jejich hlas k těm filmům nesedí. Krampol se hodí k pozdějším Belmondovým filmům, kdy se jeho herectví vyvinulo dle mě od více komediální polohy do více drsňácké polohy.